İstanbul 24°
parçalı az bulutlu
09 Ağustos 2019 Cuma 02:44
11 milyar yaşında 39 galaksiye ait görüntüler elde edildi!

Şili’de bulunan Avrupa Güney Gözlemevi kapsamı altında bulunan Atacama Büyük Milimetre Dizisi Teleskobu ile Dünya’dan milyarlarca ışık yılı mesafesinde bulunan 39 adet büyük galaksinin görüntüleri elde edildi.

Nature dergisi tarafından yayınlanan yazıya bakıldığında teleskop ile elde edilen görüntüler 13,7 milyar sene önce meydana gelen kainatın ilk 2 milyar senelik döneminde büyük ölçeklerdeki galaksilerin var olduğunu ispatladı. Çalışma kapsamında bulunan araştırmacı Tao Wang, bulunan verilerin kainatın oluşum kademesinin tekrardan meydana getirilmesine ve uzaya olan bakışın farklı bir yöne taşınacağına neden olabileceğini ifade etti.

Görüntülerin daha büyük ve daha parlak farklı yıldızların da olabileceği olasılığını fazlalaştırdığını ifade eden Tao Wang, aynı zamanda uzayda bulunan geniş toz kütlelerinin uzaklardaki yıldızların daha zor bir şekilde görülmesine sebep olabileceğini belirtti.

Son Güncelleme: 09.08.2019 02:44