İlk insana ait kafatası Etiyopya'da keşfedildi

Bilim insanlarının çalışmalarıyla ilk insana ait kafatası Etiyopya’da keşfedildi. İlk insan türüne ait olduğu düşünülen kafatasının yaklaşık 3.8 milyon yıl önce yaşadığı tahmin ediliyor. Bulunan kafatasının ilk insana hakkında yapılan araştırmalara ışık tutacağı düşünülüyor.

İlk insana ait kafatası Etiyopya'da keşfedildi

Bilim insanları yaptığı araştırmalarda Etiyopya’da ilk insana ait hemen hemen eksiksiz bir kafatası buldu. Kafatasını taşıyan canlının 3,8 milyon yıl önce yaşamış, maymun ve insan benzeri özellikleri olduğu açıklandı.

Kafatasının 4,2 milyon yıl önce yaşayan Australopithecus ananmensis türüne ait olan ve MRD olarak isimlendirilen fosilin insan evrimindeki aşamalara çok önemli katkı yapacağı tahmin ediliyor.

Etiyopya’nın başkenti Addias Ababa’nın 550 km kuzeydoğusunda bulunan kafatasının uzunluğu önden arkaya 20 cm, genişliğinin ise 11,5 cm olduğu belirtildi. Bilim insanlarının bundan önceki çalışmaları bu türün 1.5 metre boya sahip olduğunu ortaya çıkarmıştı. Fakat bu kafatasına sahip canlının boyuna dair henüz kesin bir açıklama yapılmadı.

MRD’yi taşıyan bedenin iki ayaklı olduğu fakat, ağaçlar arasında gezebilme yeteneğinin olduğu ve moden insandan daha küçük olduğu tahmin ediliyor.

Lucy’nin Atası Olduğu Söyleniyor

MRD’yi taşıyan insanın, 1974 yılında Afar bölgesinde bulunan ve Lucy ismi verilen iskelet kalıntılarını atası olabileceği ileri sürülüyor. 1974 yılında bulunan Lucy’nin 3,2 milyon yıl önce yaşadığı belirlenmişti.

Keşfedilen kafatası bu türün ne şekilde beslendiğine, beynin hacmine ve yüz şekli hakkında bilgi veriyor.

Güncelleme Tarihi: 31 Ağustos 2019, 01:21