07 Mayıs 2019 Salı 21:32
NASA'dan Bugüne Kadar Ki En Ayrıntılı Görüntü, 265 Bin Galaksi Bir Arada

1990'dan bu yana dünya yörüngesinde uzay gözlemleri yapan Hubble Uzay Teleskobu'nun gözlemleriyle oluşan evrenin aile fotoğraflarını bir araya getiren bilim insanları, evrenin bugüne kadar yayımlanmış en ayrıntılı görüntüsünü yayımladı. Bu görüntüde yaşlı ve küçük galaksiler ile tanınmış gezegenler bir arada görülüyor.

Hubble Teleskobunun 16 yılda yaptığı 7 bin 500'den fazla gözlemi bir araya getiren resim, evrenin şimdiye kadar ki en ayrıntılı görünümünü gözler önüne seriyor.

Işıkları Hubble'ın görüş açısına girene kadar milyarlarca yıl yol alan bu Kompozit görüntüde çoğu çok uzakta yaklaşık 265 bin galaksinin bulunduğu görünüyor.

Califonia Üniversitesinde görevli gök bilimci Garth Illingworth, "Bu tek görüntü, evrende galaksilerin gelişiminin tam tarihini, 'bebekliklerinden' tam bir 'yetişkin' olana kadar geçen süreyi kapsıyor." diye konuşarak Fotoğrafta iki ya da daha fazla genç galaksinin birbirleriyle çarpışması sonucu oluşan 'galaktik tren enkazlarının' da görülebildiği ifade ediyor.

Son Güncelleme: 07.05.2019 21:32