16 Haziran 2019 Pazar 23:45
2019 LGS sonuçları ne zaman açıklanacak? LGS'de 2 hatalı soru için karar verildi mi?

1 Haziran 2019 günü yapılan Liseye Giriş Sınavı (LGS) tamamlandıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı sınav sorularını ve cevap anahtarını kamuoyuna duyurdu. MEB tarafından yayınlanan soru ve cevap anahtarıyla birlikte bazı soruların hatalı olduğu konusunda tartışma yapılmaya başlandı. Bu noktada Fen Bilgisi Testi A kitapçığı 9. sorunun hatalı olduğu belirtilmekte.

Kitapçık C Ancak Aileler B Diyor

Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu kitapçıkta doğru yanıt C şıkkı olmasına karşın aileler B şıkkının da doğru olduğunu savunmakta. Eğitim uzmanları da sorunun doğru yanıtının B şıkkı olmasını savunmakta ancak Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi web sayfasında yayınlanan cevap anahtarında sorunun doğru yanıtı C olarak görünmekte.

12. Soru Kazanım Dışında

Yine Fen Bilimleri Testi A kitapçığında 12. sorunun çözülebilmesi için öğrencilerin elektroskobun çalışma prensiplerini bilmesi gerektiği ifade ediliyor. Ancak MEB kazanımlarında ‘’elektroskobun çalışma prensiplerine girilmez.’’ ibaresi yer almakta. Bundan dolayı da sorunun iptal edilmesi gerektiği belirtiliyor.

LGS Sonuçları Ne Zaman Açıklanacak?

Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınlamış olduğu duyuruya göre LGS sonuçları 24 Haziran 2019 günü duyurulacak.

Son Güncelleme: 17.06.2019 16:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
lgs öğrencisi 2019-06-19 15:44:40

Meb lütfen soruya bakın ve bize doğru bir açıklama yapın .Burada bircok cocuk madur durumda o hatali soru icin bu madurlardan biri de benim lütfen soru iptal edilsin kendi kitabinizda veya kendi eğitim portalınızda cvp b oluyor siz nasıl c diyorsunuz lütfn

bizi madur etmeyin

Avatar
Mustafa 2019-06-19 13:23:23

9. Sorunun deneyini yapmak çok mu zor.Yüzeye de aynı yük (+) püskürtme de aynı yük (+) düzgün dağılma sağlanır mı???? Sağlanmaz.

O halde cevap açık ve net B şıkkıdır.Lütfen yetkililer ilgilensin.

Avatar
Mustafa 2019-06-19 18:56:11

Soruda yüzeye düzgün dağılması deniliyor. Boyanın püskürtme anı sorulmuyor.Yüzey aynı yük olsaydı düzgün dağılma olur muydu? Çok basit bir deneyle sorunun cevabını B olduğu açıklanan bilir.Çok mu zor bir yetkilinin açıklama yapması.

Avatar
Berivan Yigit 2019-06-17 00:40:08

Aileler söylemiyor lgs ye girmiş bir öğrenci olarak biz öğrenciler ve öğretmenler söylüyor gerçekten lütfen hak yenilmesin biz adaletli bir ülkeyiz lütfden bu iki soru kanunlar gereğince iptal olsun

Avatar
Aleyna 2019-06-17 23:09:26

Umarım meb biran önce bir açıklama yapıp,boyama sorusunun hem b hem c şıkkını kabul eder.Elektroskop sorusunu da iptal eder.Yoksa birçok öğrenci haksızlığa uğrayacak.

Avatar
Aygül han 2019-06-17 21:08:33

9.soru cevabı kesinlikle b 2.deneye göre diye yönlendirme yapılmasaydı C düşünuleblirdi.Sorunun köküne göre c demek öĝrencileri ezbere yöneltmektir.verulen bilgiye göre kesinlikle b dir çocukların hakkı yenmemeli.

Avatar
Feyime.... 2019-06-21 17:34:36

Çocuklarımızın hakkı yenmesin.Çok emek verdiler,çok çalıştılar .Nereden çalıştılar bilyormusunuz? Tabi ki de tek kaynakları olan MEB kitaplarından.işte bu yüzden Fen 9. ve 12. soru kesinlikle iptal edilmeli.Sayın yetkililer 8. sınıf Fen kitabını incelediniz mi acaba..Eğer en azından bir gôz attıysanız ,kendinizle nekadar çeliştinizi anlarsınız.Burada ki bilgilere göre Sormuş olduğunuz sorular asla yanlış değil, Yanlış olan cevap anahtarındaki 9. ve 12. sorunun şıkları.Lütfen soru ve cevapları gözden geçiriniz..Bu büyük bir haksızlık.

Avatar
ertürk .... 2019-06-17 15:30:32

sınav cidden kazanım dışıydı. bence sınav hakkında meb acıklama yapmalı